Publicerad: 2025-10-24

Logotyp

Registrator & beredskapssamordnare

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om rollen

Vi söker dig som vill ha en varierad roll där struktur möter samhällsnytta. Du kommer att arbeta med registratur och arkivering, beredskap och säkerhetsskydd samt backoffice och administration. Här får du en unik möjlighet att kombinera ordning och reda med ett viktigt uppdrag för samhällets trygghet.


Rollen uppdelas enligt följande:

  • Registratur/arkivering
  • Beredskap & säkerhetsskydd
  • Backoffice/administration


Dina huvudsakliga ansvarsområden

🔹 Registratur & arkivering

Du ansvarar för att hantera, strukturera och säkra organisationens dokumentflöden. En del av uppdraget är att säkerställa god informationsstyrning genom att ta fram och förvalta organisationens informationshanteringsplan i nära samarbete med verksamheten.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Diarieföring av handlingar enligt offentlighetsprincipen
  • Arkivering och gallring enligt arkivlagen och interna rutiner
  • Sekretessprövning och utlämnande av allmänna handlingar
  • Löpande administration och stöd i dokumenthantering

🔹 Beredskap & säkerhetsskydd

Du bidrar till att utveckla och samordna vårt arbete inom krisberedskap och civilförsvar.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Planera, följa upp och utveckla organisationens beredskapsarbete
  • Ta fram och uppdatera krisplaner, kontinuitetsplaner och risk- och sårbarhetsanalyser
  • Delta i och stödja projekt inom området

🔹 Backoffice & administration

Du är ett viktigt stöd för verksamheten och ser till att vardagen flyter smidigt.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Hantering av taggar, ID-kort, telefoni och mail
  • Posthantering
  • Stötta övriga avdelningar i projekt och praktiska uppgifter

Vem är du?

Du är strukturerad, noggrann och lösningsorienterad med en god administrativ förmåga. Du gillar ordning och reda, men trivs också i en miljö där du får ta egna initiativ och utveckla arbetssätt.

Vi söker dig som är:

  • Serviceinriktad, ansvarsfull och prestigelös
  • Har hög digital mognad och god vana av digitala system
  • Kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift
  • Pedagogisk och gärna delar kunskap med andra
  • Har en naturlig känsla för gott bemötande och samarbete

Kvalifikationer

Krav:

  • Erfarenhet av registratur
  • Mycket goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagen och arkivlagen
  • Erfarenhet av digitala ärende- och dokumenthanteringssystem
  • Mycket goda IT-kunskaper, särskilt i Microsoft Office 365

Meriterande:

  • Kunskaper om kommunallagen
  • Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet, räddningstjänst eller annan myndighet
  • Erfarenhet av krisberedskap, civilförsvar, säkerhetsskydd

Vi erbjuder

Hos oss får du ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till trygghet och beredskap i samhället. Du blir en del av en engagerad organisation där samarbete, ansvar och utveckling står i centrum. Vi värdesätter balans mellan struktur och initiativförmåga – och att ha roligt på jobbet.

Ansökan och praktisk information

  • Sista ansökningsdag är 2025-11-12
  • Intervjuer sker under veckorna 47-48, därefter görs en säkerhetsprövning innan anställning kan erbjudas
  • Omfattningen är heltid. Provanställning kan komma att tillämpas
  • Arbetsplats: Sollentuna brandstation. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete
  • Tillträde: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid

För frågor kontakta:

  • Ella Nilsson, HR, 08-594 695 39. Ella.nilsson@brandkaren-attunda.se
  • Fackliga företrädare nås via växeln på 08-594 696 00
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Sollentuna

Populära jobb i Sollentuna