Publicerad: 2025-11-03

Handläggare - Konsultuppdrag inom fastighetsbranschen
Om uppdraget
Vi söker en strukturerad och serviceinriktad person till ett konsultuppdrag hos en kund inom fastighetsbranschen med placering i Farsta. Du blir anställd hos oss och arbetar på uppdrag hos kund, med helhetsansvar för hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll och tillval. Rollen innebär ett brett ansvar för kundkontakt, beställningar, uppföljning och utveckling av utbudet - med fokus på både kundnytta och affärsmässighet.
Arbetsuppgifter:
* Ge professionell information och service till hyresgäster och kollegor
* Hantera beställningar, beställa och tidsätta arbeten hos entreprenörer
* Följa upp uteliggande beställningar och hålla driftmöten
* Fakturahantering och ekonomisk uppföljning, inklusive rapporter för budget, prognoser och prissättning
* Driva och utveckla utbudet
* Delta i upphandlingar och avtalsuppföljning
* Bidra till förbättringsarbete och verksamhetsutveckling
* Uppföljning av statistik
* Dokumentation av utbud, prislistor, avtal och beställningar
* Samarbete kring HLU- och tillvalsutställningar
* Aktivt bidra till att enheten når sina mål
Omfattning:
100 %
Placering:
Farsta
Arbetet sker initialt på plats för att säkerställa en god introduktion. Möjlighet till distansarbete finns efter introduktion.
Obligatoriska krav:
* Gymnasieutbildning
* Minst 1 års erfarenhet av ekonomiarbete eller utbildning inom ekonomi
* Erfarenhet av att hantera beställningar kopplade till avtal samt fakturahantering
* Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat kundtjänstarbete med självständigt ärendeansvar
* God datorvana, inklusive arbete i Excel och minst 7 olika program/system
Meriterande:
* Erfarenhet av Fast2
* Vana vid hyresadministration
* Erfarenhet från fastighetsbranschen
Personliga egenskaper:
* Positiv, serviceinriktad och engagerad
* Initiativtagande med helhetssyn
* Flexibel, strukturerad och noggrann
* Kommunikativ med hög samarbetsförmåga
* Snabblärd och van att sätta sig in i nya arbetssätt och system
* Hög personlig mognad
Språkkrav:
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt förstå engelska i samtal.
Sök tjänsten idag!
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elsa Erstrand via e-post: elsa.erstrand@manpower.se. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper
Vi söker en strukturerad och serviceinriktad person till ett konsultuppdrag hos en kund inom fastighetsbranschen med placering i Farsta. Du blir anställd hos oss och arbetar på uppdrag hos kund, med helhetsansvar för hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll och tillval. Rollen innebär ett brett ansvar för kundkontakt, beställningar, uppföljning och utveckling av utbudet - med fokus på både kundnytta och affärsmässighet.
Arbetsuppgifter:
* Ge professionell information och service till hyresgäster och kollegor
* Hantera beställningar, beställa och tidsätta arbeten hos entreprenörer
* Följa upp uteliggande beställningar och hålla driftmöten
* Fakturahantering och ekonomisk uppföljning, inklusive rapporter för budget, prognoser och prissättning
* Driva och utveckla utbudet
* Delta i upphandlingar och avtalsuppföljning
* Bidra till förbättringsarbete och verksamhetsutveckling
* Uppföljning av statistik
* Dokumentation av utbud, prislistor, avtal och beställningar
* Samarbete kring HLU- och tillvalsutställningar
* Aktivt bidra till att enheten når sina mål
Omfattning:
100 %
Placering:
Farsta
Arbetet sker initialt på plats för att säkerställa en god introduktion. Möjlighet till distansarbete finns efter introduktion.
Obligatoriska krav:
* Gymnasieutbildning
* Minst 1 års erfarenhet av ekonomiarbete eller utbildning inom ekonomi
* Erfarenhet av att hantera beställningar kopplade till avtal samt fakturahantering
* Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat kundtjänstarbete med självständigt ärendeansvar
* God datorvana, inklusive arbete i Excel och minst 7 olika program/system
Meriterande:
* Erfarenhet av Fast2
* Vana vid hyresadministration
* Erfarenhet från fastighetsbranschen
Personliga egenskaper:
* Positiv, serviceinriktad och engagerad
* Initiativtagande med helhetssyn
* Flexibel, strukturerad och noggrann
* Kommunikativ med hög samarbetsförmåga
* Snabblärd och van att sätta sig in i nya arbetssätt och system
* Hög personlig mognad
Språkkrav:
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt förstå engelska i samtal.
Sök tjänsten idag!
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elsa Erstrand via e-post: elsa.erstrand@manpower.se. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper