Publicerad: 2025-11-04

Logotyp

Administrativ samordnare med HR-inriktning till VMAB!

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Detta är en bred och varierad roll för dig som trivs med att arbeta både strategiskt och operativt – i en organisation där hållbarhet, samarbete och utveckling står i fokus.

Vi hoppas att du lockas av denna nyinrättade tjänst där du blir en del av ett drivet och engagerat bolag. Självklart delar du VMAB:s värderingar att omvärdera gamla sanningar och du kan med stolthet ställa dig bakom vikten av att vara en Miljöhjälte.

Dina arbetsuppgifter

Som Administrativ Samordnare med HR-inriktning har du ett övergripande ansvar för att samordna och utveckla administrationen inom VMAB. Du arbetar nära chefer och medarbetare i hela organisationen, och bidrar till effektiva rutiner, god struktur och ett professionellt administrativt stöd.

Exempel på arbetsuppgifter inom administration:

  • Samordna och kvalitetssäkra administrativa rutiner och processer
  • Ansvara för dokumenthantering, diarieföring och arkivering
  • Vara GDPR-ansvarig och säkerställa rutiner för personuppgiftshantering
  • Vara backup som sekreterare vid styrelsemöten samt hantera kallelser och protokoll
  • Driva förbättringsarbete inom administration och systemanvändning

Inom HR ansvarar du för att ge kvalificerat operativt och administrativt stöd till våra chefer inom HR-området. Du blir en nyckelperson i att säkerställa att vi följer lagar, kollektivavtal och interna riktlinjer.

Exempel på arbetsuppgifter inom HR:

  • Ge kvalificerat stöd till chefer i frågor som rekrytering, rehabilitering och arbetsmiljö
  • Tillämpa gällande kollektivavtal och lagstiftning
  • Vara systemansvarig och superuser för vårt löne- och HR-system
  • Hantera statistik, rapporter och uppföljningar inom HR-område
  • Samverka med externa parter som företagshälsovård och fackliga representanter
  • Driva förbättringsarbete inom HR-processer och rutiner

Din profil

Du är drivande och initiativrik med förmåga att se vad som behöver göras och får saker att hända. Du är van vid att ta ansvar och initierar förbättringar där du ser utvecklingsmöjligheter. I din yrkesroll har du ett genuint intresse för administrativa uppgifter med förmågan att organisera, prioritera och skapa struktur. Du har en hög servicekänsla med kundens behov i fokus. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du trivs i en samordnade och stödjande roll.

Vi söker dig som har:

  • Eftergymnasial utbildning inom HR, offentlig förvaltning, juridik eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Minst 3 års erfarenhet av kvalificerad HR-administration eller komplext administrativt arbete
  • Vana att arbeta i digitala system
  • God kännedom om GDPR och hantering av informationshantering
  • God kommunikativ förmåga i tal och skrift
  • Praktisk erfarenhet från kommunal eller offentligt styrd verksamhet är meriterande
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Karlshamn

Populära jobb i Karlshamn