Publicerad: 2025-11-04
Supporttekniker 2nd line
Din nya roll
Vi söker en erfaren och serviceinriktad IT-supporttekniker till ett spännande uppdrag inom offentlig sektor. Här blir du en del av en engagerad IT-Servicedesk med fokus på att leverera högkvalitativ teknisk support och bidra till utvecklingen av moderna och effektiva IT-lösningar.
Du kommer att:
- Ge support till både extern support och interna användare på plats
- Skriva och uppdatera kunskapsartiklar, rutiner och instruktioner
- Arbeta inom ett rullande schema som omfattar servicedeskens olika delar, inklusive walk-in-desk på kontoret
- Hantera både PC- och Mac-miljöer samt supportera mobiltelefoner (Android och iPhone)
- Hantera konton och användarbehörigheter
- Delta i incidentsamordning vid kritiska IT-händelser
- Vid behov resa till övriga kontor i regionen
- Flerårig erfarenhet av arbete inom 1st och 2nd line IT-support
- God kunskap om Windows 11, Intune och Azure
- Erfarenhet av både PC- och Mac-miljöer
- Kunskap om Android och iPhone
- Erfarenhet av att dokumentera och skapa tydliga rutiner och instruktioner
- Vana att arbeta i ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
- Erfarenhet av arbete enligt ITIL-ramverket
- Erfarenhet av incidentsamordning
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-drift och IT-säkerhet inom offentlig verksamhet
Vi söker dig som har en naturlig känsla för service och tycker om att hjälpa andra. Du är nyfiken på teknik, strukturerad i ditt arbetssätt och trivs i en miljö där du får ta ansvar och bidra med förbättringar. Du har förmågan att sortera i mycket information, prioritera rätt och samarbeta väl med kollegor. Du trivs i en dynamisk miljö där rutiner utvecklas och du får vara med och skapa ordning och effektivitet i takt med att verksamheten växer.
Välkommen med din ansökanAnställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Arbetsmodell: On-site Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-12-01 Slut: 2026-11-27, med möjlighet till förlängning Sista ansökningsdag: 2025-11-12 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan
FöretagspresentationVår kund är en organisation inom offentlig sektor som erbjuder viktiga samhällstjänster i hela regionen. Verksamheten kännetecknas av hög professionalism, modern teknik och en stark servicekultur, där medarbetarna ges möjlighet att utvecklas och bidra till förbättringar i arbetsprocesser och IT-stöd.