Publicerad: 2025-11-04

Logotyp

Ekonomiassistent

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Linxens Sweden AB är ett ungt och modernt företag som utvecklar och tillverkar skräddarsydda lösningar inom tryck och stansning, med produkter som biosensorer och stick-to-skin wearables. Vi är en kreativ samarbetspartner som erbjuder kvalitet och innovativa lösningar. Vi ingår i en global koncern med cirka 3000 anställda, vilket ger oss en stabil och växande bas att stå på för framtiden.

Vi söker nu en Ekonomiassistent till vår site som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång. Tjänsten är placerad i Ängelholm, och du rapporterar till vår Ekonomichef lokalt och blir en viktig del av vårt utvecklingsarbete.

Dina arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår främst:

  • Arbeta löpande med in- och utbetalningar av kund och leverantörsfakturor.
  • Ankomstregistrering & kontering av leverantörsfakturor i leverantörsskanningsystemet Dinumero, samt export/import till Visma Admin 2000.
  • Intrastatrapportering In- och Utförsel
  • Registrering av kundfakturor I Visma Admin 2000.
  • Arbeta löpande med betalningspåminnelser till kunder.
  • Behjälplig vid månadsbokslut med momsredovisningar, avstämningar och övriga liknande uppgifter.
  • Lönehantering, Utlägg och reseräkningar


Vid behov även HR relaterade ärenden ihopkopplat med anställningscykeln (Försäkringskassan, Pensioner, SCB, försäkringar mm)

Du kommer att arbeta inom flera administrativa system: - Visma - Agda - Dinumero

Vi söker dig som har:

  • Har utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande erfarenhet
  • Gärna 5 års erfarenhet med ovan arbetsuppgifter
  • Är bekväm med digitala verktyg och har lätt för att sätta dig in i nya system
  • Kan MS Officepaket, framför allt Excel.
  • Är strukturerad, självgående och noggrann i ditt arbete
  • Har erfarenhet inom HR admin och arbetat mot Försäkringskassan och andra statliga rapporteringsportaler. Gärna även jobbat med Workday som HR-system.


För att lyckas i rollen tror vi även att du är:

  • Självständig, initiativrik och ansvarstagande
  • Lyhörd och ödmjuk i mötet med kollegor och kunder
  • Strukturerad, kvalitetsfokuserad och administrativt intresserad
  • Teamorienterad med stark kundfokus
  • Flexibel och serviceinriktad, med en positiv attityd gentemot både kollegor och kunder.
  • Initiativtagande, med förmågan att föreslå förbättringar av processer och arbetssätt.


Vi erbjuder

  • En utvecklande roll i en framgångsrik och innovativ organisation.
  • Ett teamorienterat och stöttande arbetsklimat
  • Generöst friskvårdsbidrag
  • Fredagsfrukost varje vecka
  • Gratis parkering (tillgång till laddstolpe enligt avtal)


Ansökan

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. Sista dag för ansökan är 2025-11-23 men kan stängas tidigare. Ev frågor om tjänsten kan ni kontakta oss via mail på hr.sweden@linxens.com


Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Ängelholm

Populära jobb i Ängelholm