Publicerad: 2025-11-07

Logotyp

Redovisningsekonom till spännande uppdrag!

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vi söker nu en redovisningsekonom till en mindre byrå i Stockholm. Denna roll är ett vikariat på grund av föräldraledighet med start i februari 2026 och möjligheter till en mer långsiktig roll. Du kommer att få en viktig roll i ett tight team och arbeta nära spännande kunder, som ofta är i startup- och tillväxtfas!

OM TJÄNSTEN
Företaget är en liten och personlig redovisningsbyrå som under de senaste åren har bestått av tre medarbetare, inklusive ägaren. Bolaget jobbar framförallt med kunder som kommer från det egna nätverket och med starka referenser, vilket speglar kvaliteten på arbetet som levereras från byrån.

Företaget sitter i fina lokaler strax söder om Stockholm, i denna roll får du möjlighet till att utvecklas samtidigt som du har kollegor på plats som alltid finns som vägledning och bollplank. En spännande möjlighet för dig som vill ta nästa steg i karriären.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som Redovisningsekonom får du en varierande vardag där du hanterar en egen kundportfölj. Du kommer att arbeta med ca 15–20 kunder, många i tillväxtfas, vilket innebär att du aldrig sitter fast med samma uppgift eller kund en hel dag. Vilket även kräver en stor flexibilitet och förmåga att kunna bolla flera uppgifter samtidigt.


* Löpande redovisning och administration.
* Löneadministration.
* Upprättande av enklare bokslut (period- och årsbokslut)
* Kundkommunikation och rådgivning, du är kundernas primära kontaktperson och hjälper dem att förstå sin ekonomi.
* Delaktighet i att säkerställa kvalitet och struktur i byråns leveranser.


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av löpande redovisning
- Erfarenhet av att upprätta enklare bokslut
- Grundläggande kunskaper i redovisningssystem
- Flytande i svenska, både i tal och skrift
- Goda kunskaper i Office paketet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i Spiris (tidigare Visma Spcs)
- Erfarenhet av att arbeta på byrå

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad och organiserad: Du är byråns framgångsfaktor när det kommer till att sortera, prioritera och hantera flera kunders ärenden parallellt.
- Social och kommunikativ: Du tycker om att hantera människor, är pedagogisk och kan kommunicera siffror och processer på ett enkelt sätt till kunder som är mindre insatta.
- Flexibel och stresstålig: Du trivs med att "blanda och ge" mellan olika kunder och klarar av att snabbt växla fokus.
- Ambitiös och lojal: Du ser fram emot att växa i din roll och bli en viktig del av vårt team på sikt.
- Gillar att hänga med oss! Vi är ett litet team där den personliga kemin är A och O.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm