Publicerad: 2025-11-12

Logotyp

Individ och familjeomsorgen (IFO) söker systemadministratör och chefsstöd

Adress

Höör

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Individ och familjeomsorgen (IFO) är en del av kommuns socialtjänst som ger stöd och rådgivning i sociala frågor. Vi ansvarar bl.a. för handläggning av ekonomiskt bistånd, utredningar, insatser för barn och vuxna, inklusive stöd till missbrukare.

Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit.

Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är en kombinationstjänst där vi söker dig som vill vara med och utveckla samt kvalitetssäkra vårt digitala dagliga arbete inom individ- och familjeomsorgen. Du trivs i en roll där teknik möter verksamhet och där du får möjlighet att göra verklig skillnad för både medarbetare och invånare.

Som systemadministratör har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften av vårt verksamhetssystem, främst LifeCare. Du är en viktig länk mellan verksamheten och kommunens systemförvaltare, där du sammanställer statistik, fångar upp behov, driver förbättringar och säkerställer att systemen fungerar i vardagen.

Du har fokus på stabilitet och kvalitet i drift och förvaltning men kan även ta initiativ till digitala lösningar och bidrar aktivt till att utveckla våra arbetssätt.

I rollen som chefsstöd har du diverse förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Vid behov kommer du även att arbeta med handläggning av dödsboförvaltning, ett uppdrag som innebär att ta emot och utreda ärenden, hantera tillgångar i dödsbon samt ansvara för provisorisk förvaltning och gravsättning när dödsbodelägare saknas. Vi erbjuder utbildning inom området. Här får du en varierad roll med stort ansvar, utvecklingsmöjligheter och chansen att arbeta i en verksamhet som verkligen gör skillnad för människor varje dag.

KVALIFIKATIONER
Relevant gymnasial utbildning, gärna en påbyggnadsutbildning inom IT/digitalisering eller administration.

Det är mycket meriterande om du har arbetat i systemen LifeCare och ProCapita. Det är även meriterande om du har erfarenhet av andra administrativa system som Personec och Agresso liksom om du tidigare har arbetat med dödsbohandläggning.

Arbetet kräver att du är serviceinriktad och har en hög administrativ förmåga. Du ser möjligheter i förändring och arbetar lösningsfokuserat. Rollen kräver att du kan ha många bollar av olika karaktär i luften och kunna prioritera på ett klokt sätt.

Du förstår och agerar utifrån det gemensamma uppdraget med fokus på samarbete och helhet.

ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.

Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut.

Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Höör

Populära jobb i Höör