Publicerad: 2025-11-20

Logotyp

Administrativ assistent med utredande förhållningssätt

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Du har öga för detaljer och kan se helheten. Precis som vi.

Om arbetsplatsen:
Här i Sundbybergs stad växer vi tillsammans och Sundbyberg växer med dig! Levande, nytänkande och tillsammans arbetar vi för att ha en hög kvalitet på den verksamhet vi bedriver. Enheten för administrativt stöd söker nu en administrativ assistent som är serviceinriktad, lyhörd och ödmjuk. Eftersom vi arbetar i en tid av förändring behöver du även vara nyfiken, välkomna förändringar och vilja arbeta med ständiga förbättringar.
Vi arbetar med stolthet och med en hög kvalitetsmedvetenhet.

Dina arbetsuppgifter:
En stor del av arbetet innebär att hantera, sortera och utreda all inkommen post och fax. Övriga arbetsuppgifter innefattar sektorns arkiv, förfrågningar från och registerutdrag till myndigheter, kontakt med stadens invånare gällande intyg, registrering av handlingar i stadens verksamhetssystem Pulsen Combine, administration av person- och hembesökslarm samt övrigt förekommande uppgifter inom en socialtjänst. Som administrativ assistent kommer du således arbeta med posthantering, arkivering och utskick. Övriga uppgifter kan vara att skriva protokoll, minnesanteckningar, göra/hantera akter och i största allmänhet agera för att vara en kvalitativ intern servicegivare.
I mycket av det vi gör ingår sekretessbelagda uppgifter, du behöver således vara medveten om, kunna hantera och känna dig trygg i att arbeta med sekretess. Inom sektorn sätter vi stort värde vid empati och förståelse för våra målgruppers olika behov och utmaningar i livet där bland annat respekt för integritet måste finnas.

Dina kvalifikationer och egenskaper:
Vi vill att du är van vid att arbeta strukturerat och kan prioritera när det behövs. Du är noggrann, har lätt för att sätta dig in i och arbeta enligt satta rutiner och har ett öga för detaljer. Tjänsten ställer höga krav på servicekänsla och bemötande samt att du tar ett eget ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som ditt nära samarbete med gruppen är viktig. För att lyckas i denna tjänst behöver du ha en fullföljd gymnasieexamen, yrkesmässig erfarenhet från socialtjänstens verksamhet och gärna i verksamhetssystemet Pulsen Combine eller motsvarande. Du måste förstå och kunna hantera att dagligen mötas av olika ärenden och ha en utredande ansats för att säkerställa en korrekt ordning av diverse ärenden som du arbetar med. Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word, Outlook och Teams samt en i övrigt hög digital mognad är en förutsättning för att lyckas i denna tjänst. Det är viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift.

Meriterande:
Erfarenhet och kunskaper i verksamhetssystemet Pulsen Combine, kunskap att göra sökningar i Infotorg. Motsvarande administrativt arbete inom socialtjänst och/eller tidigare erfarenhet som handläggare inom socialtjänsten eller motsvarande.

Övrigt:
Du kommer till stor del att arbeta funktionsbaserat, där delade arbetsuppgifter utförs enligt schemaläggning. Arbetet bedrivs huvudsakligen i Sundbybergs stadshus. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Ansök senast den 2025-12-07. Tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kan ske löpande så tveka inte med att skicka din ansökan redan idag.
Skicka CV och personligt brev och berätta varför dina kvalifikationer matchar ovanstående kriterier.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Sundbybergs stad arbetar aktivt med beredskapsplanering. Det innebär att den här tjänsten kan komma att omfattas av krigsplacering om den bedöms som samhällsviktig.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. 

 
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Sundbyberg

Populära jobb i Sundbyberg