Publicerad: 2025-11-24

Hemtjänst-samordnare
Om oss
Tesia AB bedriver hemtjänst med fokus på trygghet, kvalitet och självbestämmande. Vi arbetar nära våra patienter och strävar efter att ge individuellt anpassade insatser som skapar värde i vardagen. Nu söker vi en engagerad och lösningsfokuserad samordnare som vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med oss.
Om rollen
Som samordnare är du en nyckelperson i vår organisation. Du ansvarar för den dagliga planeringen av hemtjänstens insatser och säkerställer att rätt medarbetare är på rätt plats i rätt tid. Rollen innebär nära kontakt med både personal, sjuksköterskor, biståndshandläggare, patienter och deras anhöriga.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Lägga och justera dagliga scheman och körordningar
- Ta emot och hantera akuta förändringar i planeringen
- Säkerställa god kommunikation med personal, patienter och deras anhöriga
- Kvalitetssäkra dokumentation och följa upp genomförandeplaner
- Stötta personalgruppen i det dagliga arbetet
- Jour/beredskap vid nödsituationer
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ och har ett genuint intresse för äldreomsorg. Du trivs i en roll med arbetsledning och patientkontakt, och du har lätt för att hantera förändringar.
Kvalifikationer:
- Utbildning inom vård och omsorg eller motsvarande erfarenhet
- Erfarenhet från hemtjänst eller liknande verksamhet
- God administrativ förmåga och vana vid digitala planeringssystem
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Förmåga att arbeta självständigt och fatta beslut
- B Körkort
Vi erbjuder
- Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad
- Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten
- Flexibla lösningar
- Goda anställningsvillkor enligt avtal
Ansökan
Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.