Publicerad: 2025-12-02

Administratör inom ekonomi och lager Trafikförvaltningen

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Arbetsgivare: Armabe Consulting AB - konsultuppdrag

Arbetsplats: SL:s lager, Fyrvaktarkroken 17E, Enskede

Omfattning: Heltid, 39 h/vecka

Anställningsform: Konsultuppdrag

Uppdragsperiod: 23 februari 2026 – 26 februari 2027

Möjlighet till förlängning: Ja, upp till 1 år

Om arbetsplatsen

Trafikförvaltningen ansvarar för drift, uppföljning och utveckling av kollektivtrafiken i Region Stockholm. Gruppen Logistik består av fyra medarbetare och driver SL:s centrallager i Blåsut. Här hanteras reservdelar och utbytesenheter som förser hela organisationen.

Arbetsuppgifter

Som administratör inom ekonomi och lager arbetar du i gruppen Logistik och stödjer både det dagliga lagret och interna beställare inom Trafikförvaltningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Hantera order in och ut från SL:s lager
  • Utföra ekonomiska transaktioner och fakturering i Agresso
  • Hantera lagerförflyttningar och registreringar i Agresso
  • Ta emot förvaltare och besökare samt säkerställa att de leds rätt
  • Stödja fysisk och digital inventering årligen
  • Beställning av kontorsmaterial och övriga administrativa uppgifter
  • Vara del av ett mindre logistikteam och bidra till ordning, struktur och god service

Arbetet sker både administrativt och i viss del praktiskt i lagerlokalen.

Krav

För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande obligatoriska krav:

  • Minst 5 års erfarenhet av administration i rollen som administratör, koordinator eller ekonomiassistent
  • Minst 5 års erfarenhet av Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote) inklusive pivottabeller och diagram i Excel
  • Minst 3 års erfarenhet av att ta fram och vidmakthålla avtal
  • Minst 3 års erfarenhet av Agresso eller liknande ekonomisystem
  • God svenska i tal och skrift
  • Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en del av ett team

Meriterande

  • Truckkort (ger extra poäng i upphandlingen)
  • Eftergymnasial utbildning (YH eller liknande) inom administration eller ekonomi

Personliga egenskaper

Vi söker dig som:

  • Är strukturerad, noggrann och ansvarstagande
  • Trivs med att arbeta både administrativt och i en lagermiljö
  • Har hög servicekänsla och god kommunikationsförmåga
  • Har lätt för att samarbeta och bidrar till en positiv arbetsmiljö
  • Är lösningsorienterad och trygg i att hantera flera uppgifter parallellt

Säkerhetsprövning

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning (SUA) krävs innan start. Processen kan ta 6–16 veckor.

Startdatum

Planerat startdatum: 23 februari 2026


Ansök via e-post till talent@armabeconsulting.com

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm