Publicerad: 2025-12-02

Logotyp

Ekonomiassistent till Statlig myndighet

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vill du arbeta med varierande ekonomiadministrativa uppgifter i en spännande miljö? Vi söker nu en ekonomiassistent till en statlig myndighet i Sundsvall! 
Om myndigheten 

Myndigheten hanterar och samordnar pensionstjänster och andra förmåner inom den statliga sektorn. Vi utför ett komplext och samhällsviktigt uppdrag som kräver hög rättssäkerhet, noggrannhet och transparens.



Arbetsuppgifter 

I rollen som ekonomiassistent kommer du stötta teamet för redovisning och upphandling. Rollen är en central del i att avlasta det löpande arbetet och frigöra resurser till ett kommande projekt. 



Exempel på arbetsuppgifter:
  • Leverantörshantering: Administration av leverantörsfakturor, beställningar, abonnemang och underhåll av leverantörsregister 
  • Ekonomiadministration: Löpande bokföring, in- och utbetalningar, inläsning av bokföringsfiler samt kontoavstämningar.
  • Fakturering och uppföljning: Påminnelsehantering, räntefakturering och spendanalys.
  • Övrigt: Stöd i ekonomiprocesser och administrativa uppgifter kopplade till redovisning och upphandling.

Kvalifikationer 

Som person har du lätt för att samarbeta med andra människor. Vi tror på att du är självgående och tar stort eget ansvar för dom arbetsuppgifter som ska utföras. Du har även:

  • Ekonomisk utbildning, minst gymnasienivå eller likvärdig erfarenhet
  • Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiadministration, t.ex. fakturahantering, bokföring av in- och utbetalningar, beställningar etc. 
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete med ekonomiadministrativa uppgifter på myndighet, har erfarenhet av Proceedo och-/eller Unit4 ERP (Fd Agresso) samt har erfarenhet av att göra Spendmapsanalys.



Din ansökan 

Dina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via onepartnergroup.se. Sista ansökningsdag är 2025-12-10 och urval sker löpande. Preliminär startdatum för tjänsten är februari 2026 och tjänsten är ett uppdrag på 12 månader.  Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mail på grund av GDPR. 

Efter att du skickat in din ansökan får du ett sms och ett mejl från vår digitala kollega Sara (avsändare OnePartnerGroup/OPG) med en länk till några urvalsfrågor kopplade till tjänsten.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Vedman, VD OnePartnerGroup på 0660-689 602, malin.vedman@onepartnergroup.se

Välkommen med din ansökan! 

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Sundsvall

Populära jobb i Sundsvall