Publicerad: 2025-12-02

Logotyp

Ekonomiassistent till kund i Sundsvall

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Har du minst 3 års erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiadministration samt kunskaper inom ekonomisystem? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan! 

Om uppdraget

Vi söker en ekonomiassistent för uppdrag till kund i Sundsvall. Preliminärt startar uppdraget 2026-02-15 och pågår till 2026-12-31, med möjlighet att förlängning. Tjänsten är på 75-100%, omfattningen överenskommes under processen. Arbetet sker på kundens kontor i Sundsvall. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia. Dina arbetsuppgifter

  • Hantering av leverantörsfakturor och administration kring faktura- och ordersystemet
  • Hantering av olika abonnemang
  • Hantera beställningar
  • In- och utbetalningar
  • Inläsning av bokföringsfiler
  • Påminnelsehantering och räntefakturering
  • Underhåll av leverantörsregister
  • Spendanalys
  • Löpande bokföring
  • Kontoavstämningar
  • Ekonomiadministrativa uppgifter

Dina kvalifikationer

  • Ekonomisk utbildning, minst gymnasienivå eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
  • Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiadministration som exempelvis fakturahantering, bokföring av in- och utbetalningar samt beställningar 
  • Erfarenheten ska inte vara äldre än 7 år
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt 
  • Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit4 ERP, Raindance, Visma) 
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande 

  • Erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter på myndighet
  • Erfarenhet av att arbeta i inköps- och fakturahanteringssystemet Proceedo
  • Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4 ERP (Fd Agresso)
  • Erfarenhet av att göra Spendmapsanalys

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor

Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 december 2025. 

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00.

 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. 

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Sundsvall

Populära jobb i Sundsvall