Publicerad: 2025-12-03

Account Assistant
Vill du arbeta i en dynamisk och samhällsviktig verksamhet där noggrannhet, ansvarstagande och samarbete står i fokus? Nu söker vi en Accounting Assistant till vår kund, en ledande aktör inom försvars- och säkerhetsindustrin med verksamhet i Karlskoga.
Om tjänsten
I rollen som Accounting Assistant blir du en viktig del av ekonomiavdelningen. Du kommer främst arbeta med hantering av leverantörsfakturor och administrativa flöden kopplade till ekonomifunktionen. Tjänsten passar dig som trivs med ordning och struktur och som gillar att arbeta i ett team där man stöttar varandra.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Hantering och kontering av leverantörsfakturor.
- Matchning mot inköpsorder och avtal.
- Avstämningar och uppföljningar i ekonomisystem.
- Administrativa uppgifter kopplade till ekonomiflöden.
- Kontakt med interna avdelningar och leverantörer vid frågor.
- Stödja ekonomiavdelningen i löpande arbete.
Vem är du?
- Gymnasieekonom, KY-utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Erfarenhet av leverantörsreskontra eller liknande administrativa uppgifter är meriterande.
- God systemvana och grundläggande förståelse för ekonomiprocesser.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är trygg i att arbeta självständigt men uppskattar också att ingå i ett team. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och trivs i ett arbete där du får bidra till ordning, kvalitet och effektivitet.
Om verksamheten
Uppdraget är ett konsultuppdrag på 1 år på heltid. Detta är en möjlighet att bli en del av en framtidsinriktad verksamhet med högt engagemang, starkt säkerhetstänk och tydligt syfte.
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Om tjänsten
I rollen som Accounting Assistant blir du en viktig del av ekonomiavdelningen. Du kommer främst arbeta med hantering av leverantörsfakturor och administrativa flöden kopplade till ekonomifunktionen. Tjänsten passar dig som trivs med ordning och struktur och som gillar att arbeta i ett team där man stöttar varandra.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Hantering och kontering av leverantörsfakturor.
- Matchning mot inköpsorder och avtal.
- Avstämningar och uppföljningar i ekonomisystem.
- Administrativa uppgifter kopplade till ekonomiflöden.
- Kontakt med interna avdelningar och leverantörer vid frågor.
- Stödja ekonomiavdelningen i löpande arbete.
Vem är du?
- Gymnasieekonom, KY-utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Erfarenhet av leverantörsreskontra eller liknande administrativa uppgifter är meriterande.
- God systemvana och grundläggande förståelse för ekonomiprocesser.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är trygg i att arbeta självständigt men uppskattar också att ingå i ett team. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och trivs i ett arbete där du får bidra till ordning, kvalitet och effektivitet.
Om verksamheten
Uppdraget är ett konsultuppdrag på 1 år på heltid. Detta är en möjlighet att bli en del av en framtidsinriktad verksamhet med högt engagemang, starkt säkerhetstänk och tydligt syfte.
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.