Publicerad: 2024-11-18
Project Purchasing Engineer
Adress
Karlstad
Anställning
Heltid
Lönetyp
Fast månads- vecko- eller timlön
Är det dags för en ny utmaning? Gillar du arbeta i en internationell miljö, i ett ledande ingenjörsföretag med stor variation på arbetsuppgifter och med stora utvecklingsmöjligheter – då kan detta vara något för dig!
I den här rollen kommer du hantera inköp inom projekt och vara en del av EMEA Services Procurement Team med placering i Karlstad. Dina arbetsuppgifter blir att ansvara för inköp av utrustning och tjänster inom Valmet EMEA, där du kommer arbeta nära försäljning och projektledning som ett team. Du ansvarar för att säkerställa Valmets globala krav i fråga om kvalitet, pris och tillgänglighet genom hela leveranskedjan.
Att underhålla och utveckla befintliga och nya leverantörsrelationer är en viktig del av ditt dagliga arbete och du kommer att ansvara för tillgänglighet, leverantörskapacitet, leveransuppföljning samt hantera förekommande kontraktsförhandlingar. Rollen innefattar även övervakning av prisutveckling och att ge säljsupport genom kostnadsuppskattningar och föreslå kostnadseffektiva inköpslösningar. Då Valmet är en internationell organisation med globala partners och leverantörer förekommer det resor i tjänsten. Du kommer att arbeta tillsammans med våra team inom försäljnings-, konstruktions- och projektledning under hela projektets livscykel, från försäljnings- och designfaser till leverans och installation.
Vem är du?
För att lyckas i rollen har du tidigare jobbat med inköp. Har du dessutom erfarenhet från maskintillverkning eller pappersindustrin där du arbetat inom teknik, försäljning, projekt eller drift är det en merit. Vi förväntar oss en god teknisk kunskapsnivå. Internationell erfarenhet och erfarenhet från inköp av CCC-leverantörer ser vi som en fördel. Då rollen innefattar olika typ av förhandlingar ses tidigare erfarenhet av förhandling som värdefull.
Som person är du initiativrik och brinner för att leverera resultat med kvalitet tillsammans med dina kollegor. Då Valmet arbetar i en global miljö behöver du kunna kommunicera mycket bra både i tal och skrift på svenska och engelska.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en fartfylld arbetsplats med internationell prägel och goda personliga utvecklingsmöjligheter. Teamet närmast dig är ett gäng fantastiska kollegor där alla jobbar tillsammans för att skapa de bästa förutsättningarna för att göra ett bra jobb. Som anställd hos Valmet har du tillgång till en stor mängd förmåner såsom träning på arbetstid, friskvårdsersättning, hyra av stugor och lägenheter samt kompetensutveckling. Valmet erbjuder även möjligheter till distansarbete inom vissa ramar.
Övrig information
Lyckades vi fånga ditt intresse? Vi ber dig att inte vänta med din ansökan, då vi kommer göra löpande urval under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är 31 december.
För mer information om rollen, välkommen att kontakta Pär Wictorin, EMEAs Purchasing Manager på par.wictorin@valmet.com och telefon +46 60 165030. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.
Join the team! www.valmet.com/careers