Publicerad: 2025-06-12

Kommunvägledare
Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i.
Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat:
• Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter
• Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage
• Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris
• Flexibla arbetstider när det är möjligt
Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör!
ARBETSUPPGIFTER
Medarbetare till Servicecenter Malung-Sälens kommun
Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag? Nu söker vi dig som brinner för service och bemötande till vårt Servicecenter i Malung-Sälens kommun. Här får du en varierad och viktig roll i mötet med medborgare, företag och besökare.
I den här rollen är du kommunens första kontaktpunkt den som många av våra medborgare, företagare och besökare möter allra först. Du gör vardagen enklare för andra genom att guida, informera och lösa problem med ett leende. Ingen dag är den andra lik, och du varvar personliga möten i receptionen med digital kommunikation via telefon, mejl och sociala medier.
Som medarbetare i Servicecenter blir du en del av kommunens kanslifunktion. Du ger professionellt stöd och förstklassig service till allmänheten via flera kanaler. Du ansvarar även för praktisk administration, tar emot gods och hanterar beställningar. I din roll bidrar du aktivt till att utveckla vårt serviceerbjudande till exempel genom att hålla informationen på webbplatsen aktuell och vara delaktig i framtagandet av nya e-tjänster.
Du har många kontaktytor, både internt och externt, och blir en viktig kugge i vårt dagliga serviceflöde. Rollen passar dig som gillar variation, har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och drivs av att göra skillnad i varje möte.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta emot inkommande samtal och mejl via kommunens växel (181 00)
• Välkomna och hjälpa både bokade och spontana besökare i receptionen
• Stötta besökare i att använda kommunens e-tjänster
• Administrera interna beställningar
• Besvara enklare frågor kopplade till webbplats och interna system
• Ansvara för enklare publicering på kommunens webb och i sociala medier
• Delta i utvecklingen av nya e-tjänster och processförbättringar
• Medverka i länsgemensamma forum och möten kopplade till telefonilösningar
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en genuin känsla för service och ett professionellt bemötande i alla lägen. Du trivs i en roll med många kontaktytor, där du får vara lösningsorienterad, pedagogisk och flexibel. Du har tidigare erfarenhet från serviceyrken, gärna inom kundtjänst, reception eller offentlig verksamhet, och är van att möta människor i olika situationer.
Det är meriterande om du har arbetat med kommunikations och marknadsfrågor. Vi ser det även som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning.
Du har god datorvana, är trygg i att arbeta i flera digitala system och uttrycker dig tydligt och pedagogiskt på svenska, både i tal och skrift. Du är strukturerad, självgående och trivs med att arbeta i ett högt tempo tillsammans med andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet av växel eller receptionssystem, publicering i digitala kanaler och sociala medier, samt att vägleda andra i användning av digitala tjänster.
ÖVRIGT
För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb.
Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.
Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat:
• Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter
• Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage
• Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris
• Flexibla arbetstider när det är möjligt
Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör!
ARBETSUPPGIFTER
Medarbetare till Servicecenter Malung-Sälens kommun
Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag? Nu söker vi dig som brinner för service och bemötande till vårt Servicecenter i Malung-Sälens kommun. Här får du en varierad och viktig roll i mötet med medborgare, företag och besökare.
I den här rollen är du kommunens första kontaktpunkt den som många av våra medborgare, företagare och besökare möter allra först. Du gör vardagen enklare för andra genom att guida, informera och lösa problem med ett leende. Ingen dag är den andra lik, och du varvar personliga möten i receptionen med digital kommunikation via telefon, mejl och sociala medier.
Som medarbetare i Servicecenter blir du en del av kommunens kanslifunktion. Du ger professionellt stöd och förstklassig service till allmänheten via flera kanaler. Du ansvarar även för praktisk administration, tar emot gods och hanterar beställningar. I din roll bidrar du aktivt till att utveckla vårt serviceerbjudande till exempel genom att hålla informationen på webbplatsen aktuell och vara delaktig i framtagandet av nya e-tjänster.
Du har många kontaktytor, både internt och externt, och blir en viktig kugge i vårt dagliga serviceflöde. Rollen passar dig som gillar variation, har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och drivs av att göra skillnad i varje möte.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta emot inkommande samtal och mejl via kommunens växel (181 00)
• Välkomna och hjälpa både bokade och spontana besökare i receptionen
• Stötta besökare i att använda kommunens e-tjänster
• Administrera interna beställningar
• Besvara enklare frågor kopplade till webbplats och interna system
• Ansvara för enklare publicering på kommunens webb och i sociala medier
• Delta i utvecklingen av nya e-tjänster och processförbättringar
• Medverka i länsgemensamma forum och möten kopplade till telefonilösningar
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en genuin känsla för service och ett professionellt bemötande i alla lägen. Du trivs i en roll med många kontaktytor, där du får vara lösningsorienterad, pedagogisk och flexibel. Du har tidigare erfarenhet från serviceyrken, gärna inom kundtjänst, reception eller offentlig verksamhet, och är van att möta människor i olika situationer.
Det är meriterande om du har arbetat med kommunikations och marknadsfrågor. Vi ser det även som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning.
Du har god datorvana, är trygg i att arbeta i flera digitala system och uttrycker dig tydligt och pedagogiskt på svenska, både i tal och skrift. Du är strukturerad, självgående och trivs med att arbeta i ett högt tempo tillsammans med andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet av växel eller receptionssystem, publicering i digitala kanaler och sociala medier, samt att vägleda andra i användning av digitala tjänster.
ÖVRIGT
För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb.
Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.